Technologieconcern thyssenkrupp heeft aangekondigd dat het de Microsoft HoloLens-technologie wereldwijd bij haar liftactiviteiten gaat toepassen. Met de inzet van de HoloLens, een ‘mixed-reality device’, kunnen de meer dan 24.000 servicetechnici van thyssenkrupp hun werk veiliger en efficiënter uitvoeren. Mixed reality houdt in dit geval namelijk in dat door een computer gegenereerde visuele informatie geprojecteerd wordt in de ruimte waar de monteur aan het werk is.
Mixed reality device projecteert holografische informatie voor technici
Met behulp van de HoloLens zijn onderhoudsmonteurs in staat om problemen van te voren te visualiseren en in kaart te brengen. Dankzij het device hebben ze remote hands-free toegang tot technische en deskundige informatie ter plaatse, hetgeen resulteert in aanzienlijke tijdsbesparingen en minder stress. De eerste veldproeven hebben reeds aangetoond dat onderhoudsdiensten door dit device tot vier keer sneller verlopen dan voorheen.
Met de HoloLens kunnen we efficiëntie drastisch verbeteren
Andreas Schierenbeck, CEO van thyssenkrupp Elevator vertelt: “Liften vervoeren wereldwijd dagelijks meer dan een miljard mensen. Goed onderhoud speelt dan ook een cruciale rol in het in beweging houden van steden. En dat optimaliseren wij door de nieuwste technologieën, processen en trainingen toe te passen, waardoor onze technici beter toegerust zijn om hun werk te doen. Een voorbeeld van onze voortrekkersrol is de invoering van de HoloLens. Daarmee kunnen we onze efficiëntie drastisch verbeteren, de uptime van liften vergroten en de doorlooptijd van de service-interventies verlagen.”
HoloLens is de 1ste volledig autonome holografische computer met Windows10
Scott Erickson, General Manager voor Microsoft HoloLens, vertelt: “Microsoft HoloLens is de eerste volledig autonome holografische computer met Windows 10. Dit device heeft al vele bedrijven en bedrijfstakken geholpen hun innovaties gestalte te geven. De 24.000 service engineers van thyssenkrupp, bijvoorbeeld, kunnen nu gebruikmaken van de out-of-the-box Skype-ervaring, waardoor ze hun werk nog veiliger en efficiënter kunnen uitvoeren. Door het serviceverzoek voorafgaand aan het bezoek te beoordelen en door ter plaatse een holografische hands-free begeleiding in te schakelen, is de gemiddelde duur van de service-oproepen bij Thyssenkrupp tot vier keer verminderd.”
Nog verder de ‘digital age’ in
De timing van de lancering van HoloLens is uitstekend: de wereldwijde inkomsten uit liftgerelateerde diensten zullen naar verwachting met 4,9 procent per jaar stijgen en zullen eind 2019 zo’n € 50 miljard bedragen. Schierenbeck: “De snelle verstedelijking maakt dat onze steden steeds voller worden. Het is van essentieel belang dat we de kracht van de technologie aanwenden om mensen op de meest efficiënte manier te laten ‘bewegen’ en daarmee overbevolking zo veel mogelijk tegengaan. Door de kracht van IoT-oplossingen te benutten, zoals HoloLens, is thyssenkrupp in staat nog verder de ‘digital age’ in te duiken en de manier waarop onderhoudsdiensten in de liftindustrie werken te transformeren.”